مصاحبه آرشیو خبر ها
ای کاش جوان تر بودم تا بیشتر می ماندم!

ای کاش جوان تر بودم تا بیشتر می ماندم!

مدافع 34 ساله ی یوونتوس قرار است برای یک سال دیگر قراردادش را تمدید کند، اما با توجه به سنش بعید است مدت طولانی دیگری برای تیم بازی کند، آندره آی عزیز با توتواسپورت به گفت و گو نشست:

 

دوست داشتم چند سال جوان تر بودم و مدت طولانی تری در یووه می ماندم. وقتی به یوونتوس آمدم، با خودم فکر کردم که این بزرگترین موقعیت زندگی من بوده است. ای کاش این فرصت زودتر به دست می آمد. امیدوار بودم که بعد از جام جهانی 2006 به یک تیم برزگ بپیوندم، اما چنین اتفاقی نیفتاد. مردم فکر نمی کردند که در چنین سطحی باشم و شاید صرفا فرصتی نبود. وقتی یووه به من پیشنهاد داد، اولین کسی بودم که خودم را زیر سوال بردم تا اطمینان حاصل کنم که در چنان سطح بالایی قادر به رقابت هستم یا نه. و نشان دادم که می توانم. گاهی به خاطر سنم حسرت می خورم، چرا که آرزو داشتم که مدت بیشتری در این سطح بالا بازی کنم.

 

سپس از آندره آ‌ پرسیدند که کدام برایش مهم تر است، پنجمین اسکودتوی پیاپی و یا رکورد کمترین گل خورده؟

 

برای من هر دوی آنها اهمیت دارد، قهرمانی برای پنجمین سال پیاپی خارق العاده است و ما بسیار نزدیک هستیم. ما می توانیم تاریخ سازی کنیم و امیدواریم که به همین فرم ادامه دهیم. ثبت کردن یک رکورد دفاعی جدید، بعد از اینکه بوفون توانسته رکورد بیشترین دقایق گل نخوردن را بشکند، می تواند گیلاسی روی کیک این فصل فوق العاده باشد. من یک مدافع هستم و گاهی دوست دارم رکوردهای مخصوص خودم را داشته باشم، این یک جور خشنودی شخصی است، چرا که ما هموار در خط دفاع رنج می کشیم. اما خب جدی، وقتی می گوییم همه ی تیم دفاع می کند، این صرفا یک تعارف نیست، اگر بازی ها را نگاه کنید، خودش مشخص است.

 

روزی که به یووه آمد صرفا جانشینی برای کیه لینی و بونوچی بود ، اما حالا احتمالا قبول دارید که او از هر دوی آنها  بهتر است ، گاهی خیلی زود ، دیر می شود.

 

البته، باید بازیکنان خوبی در خط دفاع داشته باشید، چرا که عبور از لایه های دفاع با چند سانتر بالاخره اجتناب ناپذیر است و آن موقع است که باید نبردهای تن به تن با مهاجمان داشته باشید. ما خط دفاع قدرتمندی هستیم و فارغ از اینکه چه کسی بازی کند، نتیجه می گیریم. به علاوه، ما بوفون را داریم که به ما احساس امنیت می دهد.

 

بانوی پیر علی رغم موفقیت های داخلی اش، هنوز در اروپا مشکل دارد، انها حالا 20 سال است که نتوانسته اند اروپا را فتح کنند:

 

فکر نمی کنم که علتش تنها بدشانسی باشد، ما باید به بازی در بعضی از مسابقات خاص عادت کنیم، لیگ قهرمانان کیفیت محشری دارد، بازیها بسیار «باز» است. آنجا با لیگ ایتالیا متفاوت است، در کالچو هر تیمی حتی یووه ممکن است عقب بنشیند و روی گل نخوردن تمرکز کند. در لیگ قهرمانان نمی توان چنین کاری را انجام داد، باید روش بازی را عوض کرد. هر چه بیشتر به بازی برابر تیم های خاص عادت کنیم، احتمال اینکه قهرمان شویم بیشتر می شود. فکر می کنم امسال نسبت به سال گذشته در دور گروهی بهتر کار کردیم، اگرچه در دقایق آخر از رسیدن به جمع 8 تیم بازماندیم. اگر از این مرحله عبور می کردیم معلوم نبود که چه کارها که نمی توانستیم انجام دهیم! انچه اهمیت دارد این است که هر سال به مراحل بالا برسیم و تک تکمان استانداردهایمان را بالا ببریم.

 

آندره آ علی رغم عملکرد بی نظیرش در این فصل تنها ۲ کارت زرد گرفته است ، کافی است بدانید که موراتا به عنوان مهاجم ۵ کارت زرد و پوگبا به عنوان یک هافبک با خصوصیات عمدتا هجومی ۹ کارت زرد گرفته است.

 

اسکودتو؟ ترجیح می دهم که شخصا آن را فتح کنم به جای اینکه روبروی تلویزیون بنشینم و وقتی روی کاغذ مسجل شد ببرمش. اما بگذارید آن طور که باید پیش برود، ما قبلا در گذشته روی کاغذ قهرمان شده ایم. حالا باید با همان عزم همیشگی به فلورانس برویم، بدون اینکه بی خیال باشیم. ما هنوز فینال کوپا ایتالیا را هم در پیش داریم، نباید خودمان را به دو هفته جشن گرفتن خسته کنیم و بعد به رم برای برگزاری فینال برویم. دیبالا؟ او در تمرینات به اندازه ی مسابقه های واقعی خوب نیست، چون برابر ما بازی کند. قراردادم؟ همه چیز خوب است، هیچ مشکلی وجود ندارد، به هیچ عنوان، باشگاه به زودی اعلامش می کند.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: